czwartek, 1 maja 2014

Pesto z pietruszki

Na pesto naszła mnie ochota, kiedy zobaczyłam bujne grządki porośnięte pietruszką. W tym roku wyrosło jej tyle, że aż grzech jej nie wykorzystać. Od razu pomyślałam, że takie pietruszkowe pesto będzie cudownie smakowało z pomidorkiem położonym na razowej kromeczce.


Składniki:
  • duży pęczek pietruszki
  • ok. 30-40g migdałów (u mnie w płatkach)
  • ząbek czosnku
  • 100ml oliwy z oliwek
  • sól i pieprz do smaku

Wykonanie:
Migdały prażymy wcześniej na suchej patelni do momentu, aż będą lekko złociste. Należy uważać, żeby ich nie przypalić. Po uprażeniu odczekać, aż ostygną. Następnie umieszczamy wszystkie składniki w blenderze lub rozdrabniaczu elektrycznym i miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Gotowe!




Pesto można przechowywać w lodówce nawet kilka dni, chociaż u mnie zniknęło w 10 minut. :) Można połączyć z makaronem ugotowanym al dente lub posmarować nim kanapeczki. 
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz