niedziela, 18 maja 2014

Cytrynowe babeczki z kaszy kuskus

Już od dawna chodzą za mną cytrynowe babeczki. Chciałam jednak zrobić je w wersji bardziej dietetycznej, trochę lżejsze. Poszperałam trochę w Internecie i znalazłam przepis z bloga Kaszamanna. Zmodyfikowałam troszkę przepis, zamiast cukru dałam miód, kaszkę gotowałam w całości na mleku i dodałam odrobinę mąki razowej. 
Składniki:
  • 100g suchej kaszy kuskus
  • 300ml mleka
  • 2 białka
  • 3 łyżki miodu
  • sok z połowy cytryny
  • skórka otarta z cytryny
  • garść posiekanej mięty i  melisy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 2 łyżki mąki żytniej razowej

Wykonanie:
W garnku zagotować mleko (uważać, żeby się nie przypaliło), w między czasie białka ubić na sztywną pianę, dodać miód, sok i skórkę z cytryny, miętę z melisą, proszek do pieczenia. Wszystko dokładnie wymieszać.  Gdy mleko się zagotuje, wrzucić do niego kaszę, poczekać chwilę aż kasza wsiąknie trochę mleka. Następnie przelać do pozostałych składników, wymieszać, dodać 2 łyżki mąki. Tak przygotowaną masę przełożyć do wysmarowanych tłuszczem foremek i piec ok. 35 min. w temp. 190 stopni C.


 Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz