środa, 14 stycznia 2015

Ciastka podwójnie owsiane


Kolejnym przepisem na blogu miały być śliwki pod kokosową kruszonką  z kokosów, które zostały mi po produkcji mleka. Jednak zanim zdążyłam zrobić zdjęcie deseru już nie było... :P Zatem będę musiała go niebawem powtórzyć i wrzucić przepis.



Zamiast tego dziś proponuję zdrowe, pyszne ciasteczka podwójnie owsiane. Dlaczego podwójnie? Dlatego, że owsianki użyłam w dwóch postaciach- część podaną w przepisie zmieliłam na mąkę, a część zostawiłam w całości, w formie płatków. Do tego otręby gryczane, słodziutkie daktyle, orzechy, migdały, słonecznik i kardamon, który nadaje całości pięknego smaku i aromatu. Ciasteczka są bardzo łatwe i szybkie do wykonania, a po upieczeniu stają się z wierzchu chrupiące, natomiast środek jest trochę mięciutki. Na pewno będę często robiła sobie takie zdrowsze wersje słodyczy!














Składniki: (na ok. 25 szt.)
  • 3/4 szkl. mąki owsianej
  • 1 szkl. płatków owsianych 
  • 1/2 szkl. otrębów gryczanych
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/3 szkl. brązowego cukru
  • 1 łyżeczka kardamonu 
  • po 30 g orzechów włoskich, płatków migdałów, słonecznika
  • 10 daktyli suszonych bez pestek
  • 100 g oleju kokosowego
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego


















Wykonanie:
Do miski wsypać składniki suche: mąkę owsianą (jeśli nie macie gotowej mąki owsianej, możecie zmielić płatki owsiane w młynku), płatki owsiane, otręby gryczane, sodę oczyszczoną, cukier, kardamon, orzechy i migdały posiekane na mniejsze kawałki, pestki słonecznika oraz daktyle pokrojone na małe kawałki. Całość dokładnie wymieszać. Następnie do masy wlać roztopiony, ale ostudzony olej kokosowy i 3 łyżki jogurtu. Całość dokładnie ze sobą wymieszać i połączyć w jednolitą masę, trochę lepką i bardzo gęstą.
Z masy formować małe kuleczki, rozpłaszczać na dłoni na cienkie placuszki i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Tak przygotowane ciastka piec w temp. 170 stopni C przez ok. 18 min.

2 komentarze:

  1. Biorę każdy przepis, który ma w sobie płatki owsiane. Bardzo je lubię, a owsianka, co drugi dzień obowiązkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawie jak u mnie:) Ostatnio dałam do tych ciastek zamiast daktyli- żurawinę i też były pyszne!:) Polecam.

    OdpowiedzUsuń