czwartek, 31 lipca 2014

Ogórki w musztardzie

Pomysł na ogórki w musztardzie zrodził się w mojej głowie spontanicznie. Większość ładnych i zgrabnych ogórków wykorzystałam do zrobienia ogórków małosolnych, lecz zostały jeszcze przerośnięte, beczkowate ogóraski. I co tu by z nich zrobić? I wtedy właśnie przypomniałam sobie stary przepis mojej mamy- ogórki w musztardzie. Kiedy byłam mała nie przepadałam zbytnio za nimi, ale właściwie nie wiem dlaczego, bo smak jest wyśmienity. Wydaje mi się, że odrażał mnie nieciekawy kolor zalewy:) Mimo niemiłych wspomnień postanowiłam zrobić kilka słoików na zimę i szczerze mówiąc już mam na nie ochotę! Będą dobrym dodatkiem do zimowych obiadów. 

Składniki: 
  • ok. 2 kg ogórków gruntowych
Zalewa:
  • 2 szklanki wody
  • 0,5 szklanki octu
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 płaska łyżka soli 
  • 2,5 łyżki musztardy (u mnie rosyjska)
  • 3 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe
Wykonanie:
Ogórki obrać ze skórki, pokroić na ćwiartki. Jeśli są bardzo grube to ćwiartki jeszcze na pół. Przygotowane ogórki włożyć ciasno do słoików.
Składniki na zalewę wymieszać ze sobą w garnku i zagotować. Następnie zalać nią przygotowane w słoikach ogórki. Słoiki zakręcić i pasteryzować ok. 5 minut.
Z podanych składników wyszły mi 4 słoiki ok. 400 ml.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz